Γενικά για τη φοίτηση των μαθητών ισχύει η ΝΕΑ Υ.Α. 102791/ΓΔ4/10-09-2024 ΦΕΚ B 5130- 11.09.2024.
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι γονείς/ κηδεμόνες τους, καθώς και εκείνος/η που ασκεί την επιμέλειά τους (Άρθρο 26)
Σύμφωνα με την παραπάνω Υπουργική Απόφαση
Φοίτηση (Άρθρο 20)
1. Η προαγωγή και η απόλυση των μαθητών/τριών των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ., Γυμνασίων Ε.Α.Ε., Λυκείων Ε.Α.Ε, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εξαρτάται εκτός από την επίδοσή τους κι από την τακτική τους φοίτηση στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Η φοίτηση συνεπάγεται το δικαίωμα και την υποχρέωση παρακολούθησης όλων των μαθημάτων που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών. Ως παρακολούθηση νοείται η τακτική παρακολούθηση καθώς και η έγκαιρη προσέλευση στα μαθήματα που αναφέρονται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
2. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 25.
3. Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία (1) για κάθε διδακτική ώρα υπό την επιφύλαξη της παρ. 7 του παρόντος.
4. Απουσία μαθητή/τριας από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου θεωρείται αδικαιολόγητη απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.
5. Απουσία μαθητή/τριας από εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις του σχολείου θεωρείται αδικαιολόγητη απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.
6. Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του., ………………
7. Η καθυστερημένη προσέλευση μαθητή/τριας μετά την είσοδο του/της εκπαιδευτικού εντός της αίθουσας θεωρείται απουσία.
Χαρακτηρισμός φοίτησης -συνέπειες (Άρθρο 25):
- 1. Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
- 2. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον:
- α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50),
- β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 26.
- 3. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, που σημείωσε πάνω από τις πενήντα (50) απουσίες και δεν εμπίπτει στην περ. β) της παρ. 2 του παρόντος. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.
- στις διατάξεις του άρθρου 21 της ΝΕΑΣ Υ.Α. 102791/ΓΔ4/10-09-2024 ΦΕΚ B 5130- 11.09.2024. αναφέρονται οι ιδιαίτερες περιπτώσεις που εξαιρούνται κατά τον χαρακτηρισμό της φοίτησης οι απουσίες με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών.
- Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114)
- Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.
(δείτε εδώ αναλυτικά για την φοίτηση και μελετήστε την ΝΕΑ Υ.Α. 102791/ΓΔ4/10-09-2024 ΦΕΚ B 5130- 11.09.2024. )
Για τα ισχύοντα από 29-4-2024 παιδαγωγικά μέτρα και τις ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα δείτε αναλυτικά εδώ
Παρόμοια άρθρα
- Συγκρότηση Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), σχολικού έτους 2024-25Προβολές: 20 Συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), για το σχολικό έτος 2024-25 ως εξής: Ζωγάκης Ιωάννης, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ08, Διευθυντής του Γυμνασίου Βελισσαρίου, ως… Διαβάστε περισσότερα: Συγκρότηση Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), σχολικού έτους 2024-25
- Εγκύκλιος για την έγκριση παράλληλης στήριξης, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Σχολικού Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2024-2025Προβολές: 35 Με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, καλούνται οι γονείς των μαθητών/τριών για την εφαρμογή των ακόλουθων οδηγιών σχετικά με την υποβολή και την τεκμηρίωση… Διαβάστε περισσότερα: Εγκύκλιος για την έγκριση παράλληλης στήριξης, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Σχολικού Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2024-2025
- Λειτουργία των θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσηςΠροβολές: 8 Οδηγίες – κατευθύνσεις για τη λειτουργία των θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης (Αρ. πρωτ. 138415 /Δ3/04-12-2023) Σχετ. ν.4823/2021 ΕΔΥ Σύμφωνα με τα σχετικά άρθρα του… Διαβάστε περισσότερα: Λειτουργία των θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης
- Συγκρότηση Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), σχολικού έτους 2023-24Προβολές: 7 Συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), για το σχολικό έτος 2023-24 ως εξής: Ζωγάκης Ιωάννης, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ08, Διευθυντής του Γυμνασίου Βελισσαρίου, ως… Διαβάστε περισσότερα: Συγκρότηση Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), σχολικού έτους 2023-24
- Υποστήριξη ενιαίας συστηματικής φοίτησης και συμπερίληψης στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σχολικό έτος 2022-2023Προβολές: 3 Το σχολικό έτος 2022-23 με στόχο να ανταποκρίνεται η εκπαίδευση στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις, το σχολείο μας ενισχύεται με τους… Διαβάστε περισσότερα: Υποστήριξη ενιαίας συστηματικής φοίτησης και συμπερίληψης στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σχολικό έτος 2022-2023
- Συγκρότηση Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), σχολικού έτους 2022-23Προβολές: 19 Συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), για το σχολικό έτος 2022-23 ως εξής: Ζωγάκης Ιωάννης, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ08, Διευθυντής του Γυμνασίου Βελισσαρίου, ως… Διαβάστε περισσότερα: Συγκρότηση Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), σχολικού έτους 2022-23
- Εγκύκλιος Έγκρισης παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης, στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή 2022-23Προβολές: 2 Εγκύκλιος Παράλληλης Στήριξης 2022-23: Προϋποθέσεις και διαδικασίες Έγκρισης παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης, στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή Εκδόθηκε σήμερα… Διαβάστε περισσότερα: Εγκύκλιος Έγκρισης παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης, στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή 2022-23
- Δράσεις ευαισθητοποίησης μαθητικής κοινότητας για τον αυτισμόΠροβολές: 348 Δράσεις και ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της μαθητικής κοινότητας διοργανώνει το σχολείο μας με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό και… Διαβάστε περισσότερα: Δράσεις ευαισθητοποίησης μαθητικής κοινότητας για τον αυτισμό
- Ενημερωτική παρουσίαση για συνήθεις διαταραχές ψυχικής υγείαςΠροβολές: 50 Ενημερωτική παρουσίαση στο πλαίσιο που αποφασίστηκαν από την ΕΔΕΑΥ του σχολείου. Στόχος αυτών των δράσεων ψυχοεκπαίδευσης είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση, αλλά και… Διαβάστε περισσότερα: Ενημερωτική παρουσίαση για συνήθεις διαταραχές ψυχικής υγείας
- Ενημερωτική παρουσίαση για τις Μαθησιακές ΔυσκολίεςΠροβολές: 2 Συνεχίζοντας τις ενημερωτικές δράσεις που αποφασίστηκαν από την ΕΔΕΑΥ του σχολείου, ακολουθεί ενημερωτικό βίντεο για τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν μια… Διαβάστε περισσότερα: Ενημερωτική παρουσίαση για τις Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ενημερωτική παρουσίαση για τις Διαταραχές Αυτιστικού ΦάσματοςΠροβολές: 7 Συνεχίζοντας τις ασύγχρονες ενημερωτικές δράσεις που αποφασίστηκαν από την ΕΔΕΑΥ του σχολείου, ακολουθεί ενημερωτικό βίντεο για τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) Στόχος αυτών… Διαβάστε περισσότερα: Ενημερωτική παρουσίαση για τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)Προβολές: 1 Στο πλαίσιο ενημερωτικών δράσεων ασύγχρονης ψυχοεκπαίδευσης, που αποφασίστηκε από την ΕΔΕΑΥ του σχολείου, ακολουθεί ενημερωτικό βίντεο για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα… Διαβάστε περισσότερα: Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)