Εκδρομή Β΄ Γυμνασίου στην Θεσσαλονίκη 2017-2018

Στις 19 και 20 Απριλίου 2018, τα τέσσερα τμήματα της Β΄ γυμνασίου του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην συμπρωτεύουσα, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά σημαντικά μνημεία, που συνδέονται με την ιστορία μας, αλλά και επιτεύγματα του σύγχρονου πολιτισμού.

Ξεκινήσαμε με επίσκεψη στην Βεργίνα και στον αρχαιολογικό χώρο των Αιγών, όπου ξεναγηθήκαμε στους τάφους της βασιλικής οικογένειας  του Φιλίππου του Β΄ και στις προθήκες με  αντικείμενα που σχετίζονται με τους Μακεδόνες βασιλιάδες της αρχαίας Ελλάδας.

Στη συνέχεια , με την άφιξή μας στην πόλη της Θεσσαλονίκης, επισκεφθήκαμε τον εμβληματικό για την πόλη, Λευκό Πύργο ,όπου στους έξι ορόφους του είχαμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε διαδραστικά, μια ευσύνοπτη ιστορική αναδρομή της πόλης από την ίδρυσή της έως σήμερα. Στην κορυφή του Πύργου φωτογραφίσαμε όλες τις πλευρές της πόλης που κατοπτεύει ο Πύργος. Συνεχίσαμε με βόλτα στο σύμπλεγμα της παραλιακής με τον Αλέξανδρο έφιππο στον Βουκεφάλα και περνώντας από τον πύργο του Ο.Τ.Ε., τον χώρο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, τα Πανεπιστήμια, φτάσαμε περπατώντας στην Ροτόντα. Μνημείο προστατευόμενο από την  UNESCO, με μακραίωνη χρήση και ιστορία καθώς για την Θεσσαλονίκη είναι σήμα κατατεθέν της συνύπαρξης διαφορετικών πολιτισμών. Αφού ξεναγηθήκαμε στο εσωτερικό της και θαυμάσαμε την εντυπωσιακή κατασκευή και τα ψηφιδωτά, κατευθυνθήκαμε μέσα από τον ιστό της ρωμαϊκής και βυζαντινής πόλης, προς την πλατεία Αριστοτέλους. Εκεί ξεκουραστήκαμε και απολαύσαμε την αύρα της θάλασσας  στο άνοιγμα της πλατείας.

Καταλήξαμε στο ξενοδοχείο μας γεμάτοι εικόνες και μετά από σύντομη ανάπαυση βάλαμε τα καλά μας για τη βραδινή ταβέρνα. Φαγητό, χορός, κέφι και χαρά έκλεισαν την πρώτη μέρα.

Το πρωί της δεύτερης μέρας, μετά το πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο, προσκυνήσαμε το λείψανο του Αγίου στο μεγαλοπρεπή ναό του πολιούχου της Θεσσαλονίκης, Αγίου Δημητρίου, όπου είχαμε την ευκαιρία να  θαυμάσουμε ένα τυπικό  δείγμα πεντάκλιτης Βασιλικής, καθώς και την κρύπτη στο υπόγειο του ναού, όπου μαρτύρησε ο Άγιος και τώρα λειτουργεί ως μουσείο. Συνεχίσαμε με επίσκεψη στη Ρωμαϊκή Αγορά και επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία για μια βόλτα  στην Άνω Πόλη, με τα βυζαντινά τείχη και τα παραδοσιακά σπίτια. Σταθήκαμε στο Πύργο του Τριγωνίου και από την οροφή του απολαύσαμε την εντυπωσιακή θέα σε όλη την πόλη και τα τείχη και συνεχίσαμε την περιήγηση στο Επταπύργιο και από εκεί στην περιφερειακή οδό.

Τώρα ο δρόμος μας οδηγεί στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας, όπου δίπλα του έχει διαμορφωθεί το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ», όπου παρακολουθήσαμε στο πλανητάριο την ψηφιακή προβολή «Από την γη στο σύμπαν».

Πλήρεις από αρχαιολογικές, ιστορικές, σύγχρονες, καθημερινές της πόλης εικόνες, κάναμε την τελευταία μας στάση στο εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο COSMOSόπου μετά το φαγητό και την σχετική βόλτα, αποχαιρετίσαμε την όμορφη Θεσσαλονίκη έχοντας τις αποσκευές μας γεμάτες με όμορφες στιγμές και ανεπανάληπτες εμπειρίες.

Και σε άλλα με υγεία, καλά μας δευτεράκια. Ήσασταν πολύ καλά παιδιά και με ενδιαφέρον για όσα βλέπατε κι έτσι βάλατε καλά θεμέλια για την εκδρομή της αποφοίτησής σας !!

Ο αρχηγός και οι συνοδοί καθηγητές σας :